35 tydzień ciąży


Moje Kochanie skończyło kolejny tydzień

Jak zmienia się Twoje ciało?
Twoja szyjka macicy może już zacząć się skracać i rozwierać się, co wskazuje na wcześniejszy poród. Konieczne są na tym etapie ciąży częstsze wizyty u lekarza prowadzącego, który będzie na bieżąco kontrolować sytuację.

Co możesz odczuwać?
Możesz mieć coraz większe problemy ze spaniem. Ogarnia Cię niepokój o stan zdrowia dziecka, albo też strach przed nadchodzącym wielkimi krokami porodem. Prawdopodobnie odczuwasz częstszą potrzebę wizyt w toalecie, z powodu naciskania dziecka na pęcherz moczowy. Z uwagi na sporych rozmiarów brzuch możesz odczuwać bóle pleców.

Rozwój dziecka
Twoje dziecko cały czas rośnie, ale tempo jego wzrostu trochę wyhamowało. Nabiera ono coraz więcej tłuszczyku, stając się bardziej okrągłe. Magazynuje komórki tłuszczowe głównie na ramionach. Wszystkie narządy Twojego maluszka są w pełni wykształcone, z wyjątkiem płuc, które dojrzewają w zasadzie do ostatniego tygodnia ciąży. Pełny ich rozwój zapewnia dziecku możliwość swobodnego, samodzielnego oddychania.

Jak teraz wyglądam?
Jestem w brzuszku, ale przypominam wyglądem noworodka. Moja skóra jest gładka z kilkoma fałdkami. Na mojej głowie rosną włosy, które mają już pewnie kilkanaście milimetrów. Wciąż jestem pokryty mazią płodową, która powoli rozpuszcza się w płynie owodniowym. Przybieram na wadze i ważę już ponad 2,5 kg. Mierzę około 45 cm z wyprostowanymi nóżkami.

Zgadnij, co robię?
Wykonuję zdecydowane ruchy i robię miny. Często reaguję na dźwięki, więc nie zdziw się, że w przypadku głośnego hałasu ostro zaprotestuję, kopiąc Cię w brzuch. Podskakuję i poruszam się w różnych kierunkach, choć nie mam już zbyt dużo miejsca na akrobacje.

Źródło: fajnamama.pl


Image via dzieci.pl


5 komentarzy:

  1. Fajne informację znalazłaś. Fajnie się to czyta co się dzieje tydzień po tygodniu :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo lubię czytać o tym, co się dzieje z naszą Kruszynką tydzień po tygodniu, a na tej stronie najbardziej urzekły mnie opisy oczami Maluszka, których nie znalazł nigdzie indziej.

      Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Coś podobnego kiedyś widziałam. Nie pamiętam tylko gdzie :/

      Usuń
  2. Nooo brawo dla Misi z okazji ukończenia kolejnego tygodnia :-) to jeszcze chwila i myk! :-) a Ty jak się kochana czujesz?
    Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy! a ja bardzo dobrze, jestem w szoku, bo myślałam, że końcówka będzie najtrudniejsza, a czuję się dużo lepiej niż w I trymestrze :)

      Buziaki!

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...